شنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۸۹

دكتر انوشه

دكتر انوشه
ديروز از طريق يكي از جوانان فاميل فيلم سخنراني اقاي دكتر سيد محمود انوشه را كه در دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار شده بود ودر مورد روابط سالم دختر و پسر و زن و شوهر و بطوركلي ازدواج بود دريافت كردم و تا ساعت يك شب نشستم و تمامش را نگاه كرده و بخوبي گوش دادم براي من كه بيش از 50 سال سن داشته و متاهل و داراي دوفرزند هستم بسيار اموزنده بود مخصوصا كه سخنران كاملا بر مسايلي كه مطرح ميكرد مسلط بود و اشعار و ابياتي را كه از حضرت مولانا و حافظ و سعدي بيان ميكرد بر غناي بيشتر مطالبش مي افزود اين سخنراني براي استحكام كانون گرم خانواده و اصلاح روابط بعضا ناسالم دختران و پسران خام جامعه ما بسيار اموزنده و واقعگراست حقايق مستند و خوبي را بيان ميكند و چون اين سخنان از دل بر ميايد پس لاجرم بردل هم مينشيند و ابيات بسيار بجايي را هم بيان ميفرمايد و همچنين اياتي هم از كلام وحي ابراز ميكند در نتيجه تاثير كلامش بر شنونده بيشتر ميشود اي كاش اين سخنراني ها از تلويزيون براي استفاده عموم پخش شود. بخشي از سخنراني ايشان را نقل ميكنم
از تفاوت دختران و پسران شروع می کنم :عدد یک نشان دهنده خصوصیات دختران و عدد دو نشان دهنده خصوصیت پسران هست :۱) اساسا به گفتگو علاقه دارند . ۲) اساسا به سکوت علاقه دارند.۱) در روز به طور متوسط ۲۶۰۰۰ کلمه حرف می زنند.۲) در روز به طور متوسط ۴۰۰۰ کلمه حرف می زنند. ۱) با گفتگو مشکل خود را حل می کنند. ۲) با سکوت مشکل خود را حل می کنند.۱)اساسا شنوندگان بسیار خوبی اند 2) اساسا شنوندگان خوبی نیستند. ۱) به تشریفات توجه دارند. ۲) تشریفاتی نیستند.۱) بسیار جزیی نگر هستند. ۲) اصولا کلی نگر هستند.۱) رابطه گرا و مسیر گرا هستند ۲) هدف گرا و افق نگر هستند.۱) از راه گوش عاشق می شوند ۲) از راه چشم عاشق می شوند.دکتر تعریف می کرد و می گفت که من خودم همیشه به پسرای دانشجو میگم که اگر خواستین مخ دختری را بزنین قبل از اینکه قیافه نحص شما را ببینه اول باهاش تلفنی صحبت کنین و بعد قرار ملاقات بذارین !! و یک ماجرای تقریبا طولانی را در این مورد برامون تعریف کردن.
در هر صورت از نگاه كردن و لستماع سخنراني اقاي دكتر سيد محمود انوشه كه بمدت بيش از دوساعت بود بسيار استفاده كرده و لذت بردم شنيدن اين سخنراني را به همه پيشنهاد ميكنم . كتابت شد در ساعت 2 بامداد روز شنبه چهارم ارديبهشت ماه سال 89 .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا در صورت امكان نظر ارزشمندتان را درج فرمايند