پنجشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۸۹

بزرگداشت سعدي






روز بزرگداشت سعدي گرامي باد
روز اول ماه ارديبهشت برابر با 21 اوريل 2010 و 6 جمادي الاول 1431 در امسال روز بزرگداشت سعدي نامگذاري شده است . سعدي استاد سخن جهان و ايران است اولين بار با سعدي در كتابهاي درسي فارسي دبستان اشنا شدم و بعدها براي دل خودم گلستان و بوستان و غزليات و ... را خواندم و گلستان سعدي به زبان شيرين كوردي را دارم و گاهي مطالعه ميكنم . در جواني ديباچه گلستان را از حفظ بودم همان كه با منت خداي را عز و جل ... شروع ميشود . حالا فراموش كرده ام . گلستان كتاب زندگيست . كتاب پزشكيست . كتاب اخلاق است كتاب سياست است . اينكه ميفرمايد بازي و سياست به جوانان بگذار عين واقعيت است .اينكه ميفرمايد گرد بزرگان نگرد حقيقت واقع است كه اگر صد سال گبر اتش فروزد – چو يك لحظه دروافتد بسوزد . اينكه ميفرمايد كم گوي و گزيده گوي چون در – تا ز اندك تو جهان شود پر را بارها تجربه كرده ام . ويا لاف از سخن چو در توان زد – ان خشت بود كه پر توان زد . سعدي عليه الرحمه سالها پيش ميزيسته است ولي اثارش تازه تازه است انگار همين ديروز نوشته شده است . من افتخار ميكنم كه در سال 1342 هجري شمسي در سن شش سالگي در دبستاني بنام سعدي شروع به تحصيل نمودم .خداوند معلم اولين ساعت حضور اينجانب را در كلاس درس در دبستان سعدي با بندگان صالح خود محشور فرمايد و بيامرزد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا در صورت امكان نظر ارزشمندتان را درج فرمايند