سه‌شنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۸

درباره الي

در باره الي
درباره الي به كسر الف نام فيلمي است كه چند مدت پيش در سينماي شهر انرا نمايش ميدادند و نرفتم ولي ديروز دوعدد سي دي انرا با كيفيت عالي كه اصل بود و كپي غير مجار نبود و روي ان مبلغ يكهزار و پانصد تومان نوشته شده بود و وقتي قيمت را پرسيدم فروشنده گفت هزلر و پانصد تومان ولي وقتي دوهزار توماني دادم فيلم را داد و يكهزار تومان پس داد و من كيج شدم و گفتم نميدانم من چند دادم و شما چند پس داديد در جواب گفت چون ما نمايندگي هستيم ارزان ميفروشيم به قيمت هزار تومان و من گيج شدم ما براي دو عدد سي دي فيلم قيمت واحد و مشخص نداريم و زمينه دروغ را براي فروشنده غير نمايندگي شايد فراهم كنيم اخر اين چه كاريست وقتي قرار است به مبلغ هزار تومان فروخته شود چرا روي ان 500 تومان بيشتر نوشته ميشود و فروشنده هم قيمت انرا 1500 تومان ميگويد ولي هزارتومان حساب ميكند من كه گيج شده بودم فيلم را گرفته و به خانه رفته و شب نگاه كردم اين جمله را يكي از بازيگران فيلم به ديگري گفت يك پايان تلخ بهتر از يك تلخي بي پايان است . جمله قشنگيست فيلم فيلم خوبي است برنده چندين جايزه شده است از داخل و خارج . به ديدنش مي ارزد فيلميست خانوادگي مدتي ادم را به فكر وا ميدارد پيشنهاد ميكنم شما هم ببينيد ديشب بعد از ديدن اين فيلم دوباره و شايد چند باره فيلم سينما پاراديزو را ديدم موزيك متن بسيار زيبايي دارد كه انرا برروي زنگ تلفن همراهم هم گذاشته ام به اين خاطر بود كه تلفنهاي زيادي كه در فاصله سه ساعت تماشاي اين فيلم به موبايل من شد همه را بي پاسخ گذاشتم چون جواب ندادن به تلفن باعث ميشود كه موزيك زنگ تلفن را بهتر و بيشتر بشنوي و اين لذت بخشتر از شنيدن صداي تلفن كننده اي است كه با ديدن شماره اش انرا ميشناسي اين تكنيك هم عجب چيزخوبيست به ادم ازادي ميدهد شما ازادي به تلفن جواب بدهي يا ندهي شما مختاري انتخاب كني به تلفن چه كسي جواب بدهي يا ندهي . و اين ازادي و اختيار بسيار چيز خوبيست يكي از هنرپيشه هاي فيلم گل شيفته فراهانيست گل شيفته را بعد از فيلم ميم مثل مادر فقط در فيلم بهمن قبادي ديده بودم كه در مورد خواننده تواناي كورد حسن زيرك بود و جوايز زيادي را در جشنواره هاي خارجي ربود ان صحنه اي كه در ميان برفهاي كوردستان ميدود يادم نرفته است در اين فيلم درباره الي هم بازي خوبي داشت موزيك تيتراژ پاياني اين فيلم قطعه اي از SONG FOR ELI است كه ارزش دارد اين قطعه را پيداكرد وروي زنگ موبايل گذاشت البته ماههاي بعد چون موزيك سينما پاراديزو براي مدتها ادم را مجذوب ميكند مثل موزيك فيلم Z ميماند و يا موزيك سريال ارتش سري كه سالها قبل از TV پخش ميشد بطوركلي موزيك فيلمهايي كه انسان ان فيلمها را ديده باشد بيشتر ميچسبد و تاثير گذارست در هر حال نميتوان انكار كرد كه موسيقي غذاي روح است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا در صورت امكان نظر ارزشمندتان را درج فرمايند