سه‌شنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۸۸

اگالاكسي واكسن

واکسن کشته آگالاکسی
ترکیبات = واکسن کشته اگالاکسی ازکشت سویه های میکروب مایکوپلاسما اگالاکتیه تهیه میگردد و جهت به تاخیر انداختن جذب و در نتیجه ایجاد ایمنیت با دوامتر مقداری ساپونین به ان اضافه کرده اند بصورت یک در هزار و مقدار ده درصد سرم سترون نرمال اسب جهت افزایش رشد به ان اضافه می گردد .
موارد استعمال = پیشگیری از بیماری آگالاکسی
بسته بندی = شیشه های صد سی سی .
محل تزریق = پشت کتف
نوع تزریق = زیرجلدی .
مقدار تزریق = 2 تزریق یک سی سی بفاصله 15 روز در گله های در دسترس و یک تزریق 2 سی سی در گله هایی که بعد از تزریق اول به ییلاق و قشلاق رفته و از دسترس خارج می شوند .
زمان تزریق =دو ماه قبل از زایش –
مدت ایمنیت 9 ماه است لذا در مناطق الوده بهتر است دامهای واکسینه شده پس از 6 ماه مجددا مایه کوبی شوند .
روش تزریق = ممکن است تزریق واکسن باعث تولید حساسیت در دامها گردد . لذا ابتدا تعداد کمی از دامها را مایه کوبی میکنند و بمدت تا
ساعت تحت نظر قرار میدهند.
در صورت عدم مشاهده علایم الرژیک به مایه کوبی بقیه گله اقدام میشود . در صورت مشاهده هر گونه علایم آلرژیک از قبیل شوک آنافیلاکتیک باید دامها را با آدرنالین درمان نمود .
در مناطق غیر الوده از واکسیناسیون دامها بر علیه اگالاکسی خودداری گردد.
بعلت وجود ساپونین در واکسن در محل تزریق ممکن است ورم مختصری ایجاد گردد که اگر محل تزریق خوب ضدعفونی شده باشد و سوزن و سرنگ سترون باشد رفع خواهد شد .
بسته بندی = در جعبه های محتوی 12 بطری 100 سی سی عرضه میشود .
واکسن زنده آگالاکسی
مدت ایمنیت آن سه ماه است . از تزریق ان در دوماه اخر ابستنی و دوران شیرواری خودداری میگردد . در حال حاضر از این واکسن استفاده نمیشود .



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا در صورت امكان نظر ارزشمندتان را درج فرمايند