چهارشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۸۹

کورشوم اگر دروغ بگویم


كور شوم اگر دروغ بگويم
امروز سه شنبه مورخه سي ام شهريورماه سال 89 هجري شمسي برابر با 21 از ماه 9 از سال 2010 ميلادي در خانه بودم و كانالهاي تلويزيون وطني را نگاه ميكردم . جناب آقاي دكتر سعيد لو رياست محترم سازمان تربيت بدني كشور در جمع ورزشكاران تيم ملي فوتبال در حاليكه مشاراليه به اتفاق ساير مقامات عاليرتبه ورزشي سر پا بودند ولي ورزشكاران نشسته بودند فرمودند كه ديگر شاهد نباشم كه ورزشكاري كفش پاره خود را به من نشان بدهد ورزشكاران ما بايد در ميادين ورزشي ژيگول باشند . لفظ ژيگول رل ساليان متمادي بود كه در هيچ جايي نشنيده بودم اين لفظ را سي و اندي سال پيش خطاب به همكلاسيهايي بكار ميبرديم كه اكثرا درسخوان نبودند ولي پاچه شلوارشان در زمستان در بالاي پوتين تا ميكردند و ما كه چكمه سياه محصول كفش ملي را در طول زمستان به پا داشتيم پاچه شلوارمان كاملا روي چكمه بود تا كمتر معلوم شود كه چكمه پوشيده ايم و پوتين نه .! همچنين همكلاسيهايي را كه كفش پاشنه بلند داشتند و يا گيسشان درازتر از حد معمول بود و اگر انها را از پشت نگاه ميكردي ممكن بود با جنس دوم اشتباهشان بگيري ژيگول خطاب ميكردند. بعدها پوشيدن شلوار لي پاره و مندرس كه به زور سنگ پا پوست اندازي ميكرد هم از مصاديق ژيگول بودن بود .
همچنين از اخبار شنيدم كه هنرمند تواناي سينما جناب اقاي اكبر عبدي كه بعلت ابتلا به بيماري ديابت در بيمارستان بستري شده بودند مرخص شده اند و هزينه 5 ميليون توماني معالجه شان را يكي از طرفدارانشان داده اند و خبرنگار با ايشان مصاحبه اي كرد كه گله مند بودند از تعويق در دريافت دستمزد بازيگريشان از تهيه كننده ها و دل پري داشتند تاكنون من فكر ميكردم كه فقط حق نويسندگان و مولفين كتب پامال ميشود و نميدانستم كه هنرپيشه ها هم گرفتارند .
همچنين در روزنامه اي خواندم كه دانشگاههاي ايران هيچكدام نتوانسته اند در ليست دويست دانشگاه برتر دنيا در سال ميلادي جاري قرار بگيرند . و اين كم دردي نيست اينكه در حال حاضر دانشگاههاي سراسري – شبانه – روزانه – عصرانه – ازاد – غير انتفاعي – انتفاعي – علمي – كاربردي – خصوصي – دولتي را اگر با هم جمع بزنيم تعدادشان به عدد 200 خواهد رسيد ان وقت هيچكدام از اين دويست دانشگاه نتوانسته اند در ليست دويست دانشگاه برتر دنيا قرار بگيرند .
از يك نظر ما شانس بزرگي داريم كه سرعت اينترنت ما بالا نيست و الا اگر سرعت بالا بود و اخبار رايانه – يارانه – سهام – عدالت – مهر –گفتگو به گوش ساكنين بهشت ميرسيد خوف ان بود كه درخواست ميكردند انها را از پشت به كنار ما گسيل دارند انوقت ديگر جايي براي من و شما ساكنان فعلي اين ور نميماند.
از اول مهرماه ساعت رسمي يك ساعت به عقب كشيده ميشود پس حالا كه من اين مطالب را مينويسم ساعت جديد قديم جديد قديم قبلي سابق حدود 23 ميباشد . اينجاست كه بايد گشت و پرتقال فروش را پيداكرد !

۱ نظر:

  1. دکتر عزیز سلام
    از کجا مطلب نوشتید و به کجا ختمش کردید. حتما فرهنگستان علوم واژه ای معادل برای واژه مجعول!! ژیگول نیافته که آقای سعیدلو این واژه رت بکار برده . البته زیاد هم بیراهه نرفته چرا که همین ورزشکارهای حرفه ای ما انصافا تیپ ژیگول می زنند و اگر نبود حدیث ندادن پول به بهانه ژیگول بازی زیادی ، حتما وضع آراستگی ورزشکاران فرق می کرد.اکبر عبدی ظاهرا با خودش هم شوخی داشته و گرنه فکری برای آتیه و پیری و بیماری خودش می کرد . تامین اجتمایی یعنی همین . در این کشور هر کس باید به فکر کلاه خودش باشه و گرنه آدم چه ارزشی داره از هنرمندی مثل شادروان محمد نوری گرفته تا خدا حفظش کند اکبر عبدی .احمد میرزا شعر جالب دارد :
    در حیرتم از مرام آن مردم پست
    این طایفه زنده کش مرده پرست
    تا هست به زلت بکشندش زجفا
    چون مرد به عزت ببرندش سر دست
    نهایتا :
    ارزش هر دانشگاهی به مقالات و تحقیقاتی است که در دنیای علم انتشار می یابد . ما که فعلا داریم قضیه حذف یارانه ها و .... را دنبال میکنیم بنا براین جماعت محقق ما هم این روزها فکرشان به حساب و کتاب مخارج و اثرات افزایش بار هزینه و 3 درصد ارزش افزوده و هزار مشکل دیگرند .زیاد به این قضیه حساس نباشید . در ضمن دانشگاههای ما امروزه صرفا محلی برای تحصیل علم و ایجاد علم نیستند بلکه محلی برای تجربیات دیگری مثل آشنایی بیشتر دختر و پسرهای دانشجو!!! که به غیر از امر دانشجویی دلمشغولی های فراوانی دارند . بنده هر سال کاراموزان فراوانی در داروخانه دارم و صد افسوس که دانشجویان چه عمر گرانبهایی را سپری میکنند و دریغ از جویندگی دانش!
    اختلاف ساعت را هم که خدا را شکر امسال جلو و عقب کشیدنش طبیعی بود من ترسم این بود که به یکباره عزیزان دست اندرکار تصمیم بگیرند که ساعت ها عقب نرود و این قضیه را هم تجربه کنند چرا که دو سال پیش تصمیم بر این شد که ساعت ها جلو کشیده نشود و .....

    پاسخحذف

لطفا در صورت امكان نظر ارزشمندتان را درج فرمايند