چهارشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۸۸

واحد

بخش عمده اي از انتقال و نقل افراد در شهر از جايي به جايي قاعدتا بايد برعهده دستگاهها و ارگانهايي باشد كه از ترافيك صدمه ميبينند و هزينه صرف ميكنند از جمله شهرداريها . مسئله مهم تردد افراد در خودروهاي عمومي از هر نظر باصرفه تر است بشرطي كه برنامه ريزي و مديريت گردد در حال حاضر شركت واحد اتوبوسراني در هر يك از شهرهاي كشور فقط در خدمت قشري كم از مردم همان شهر است و تعداد انبوه مسافرين و ميهمانان وارده از اين خدمات ارزان و مفيد محرومند مگر اينكه به همراه ميزبان به خيابان امده باشند . در اين راستا اطلاع رساني صحيح و دقيق ميتواند راهگشا باشد بطوريكه مبدائ و مقصد و ايستگاههاي مهم در هر مسير از طريق شيشه هاي اتوبوس و تابلوهاي ايستگاهها به اطلاع مردم رسانيده شود بطور مثال در روي خط واحد مسير ميدان انقلاب ميدان ازادي فقط به ذكر انقلاب – ازادي اكتفا نشود بلكه ايستگاههاي اذربايجان – بهبودي – شادمان و ... نيز هم در روي شيشه اتوبوس وهم در روي تابلوي هريك از ايستگاهها نوشته شود و نقشه مسير نيز در ايستگاه نصب شود كاريكه كشو.رهاي اروپايي در مسير عبور مترو انجام ميدهند . مسئله مهم بعدي زمانبندي توقف اتوبوس در هر يك از ايستگاهها ميباشد بطوريكه هر يك از اتوبوسها سر زمان مشخصي از ايستگاه مبدائ حركت كرده ودر هر ايستگاهي هم زمان مشخصي مثلا دو دقيقه توقف كند و اين مطلب نيز در تابلوي ايستگاه درج شود كاريكه در پاره اي از ايستگاههاي خط واحد تهران ديده ميشود در هرصورت با مديريت و برنامه ريزي و سپردن كار به كاران ميتوان عموم افراد اجتماع را از نعمات و خدمات موجود بهره مند كرد و خدمات عمومي را خصوصي نكرد . واين يك موضوع اجتماعيست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا در صورت امكان نظر ارزشمندتان را درج فرمايند